roeien.nl knrb.nl KNRB store
Mijn RoeienMijn Vereniging
Nieuws Artikel

Hoe sportbonden op winst spelen, KPMG 2018

Zes succesfactoren om lidmaatschapswaarde te verbeteren.

Waarom zouden sporters lid worden en blijven van clubs/verenigingen? Wat is de meerwaarde? Dat zijn de grootste vragen van leden en tegelijk de grootste uitdaging voor sportbonden volgens “The 2018 Membership Marketing Benchmarking Report”. In 2018 publiceerde KPMG een rapport met zes succesfactoren om lidmaatschapswaarde te verbeteren.

Tegenwoordig vragen maatschappelijke ontwikkelingen om na te denken over hoe we met elkaar verbonden zijn en welke waarde bonden en roeiverenigingen leveren aan de mensen die roeien. Iedereen sport voor zijn eigen reden. De één sport om gezond te blijven, de ander wil zijn/haar grenzen verleggen en weer een ander sport voor de sociale contacten. De wensen en eisen van sporters zijn veranderd. De klassieke lidmaatschapsvormen is daarin beperkend. Steeds meer mensen vragen om flexibiliteit, laagdrempelige instap via digitale platforms en kortdurende try-outs. Lees er alles over in het KPMG rapport “Hoe sportbonden op winst spelen.