De Nederlandse roeisport is groeiende. Niet alleen maken onze TeamNL toppers internationaal furore, ook beginnen steeds meer junioren met roeien en worden studentenroeiverenigingen jaarlijks overspoeld met aanmeldingen. Dit geeft vele nieuwe kansen en ambities. Ook op commercieel gebied.
Eén van die ambities is het aangaan van meer duurzame partnerships. Juist die kunnen en moeten we aangaan voor de toekomst. Uiteraard geven de successen van TeamNL Roeien, het aanstaande vernieuwde NK Roeien en het WK 2026 in Amsterdam dit een flinke boost.
Onderschat daarnaast de potentie van maatschappelijke trends, zoals bewegingsarmoede bij jongeren en ouderen niet. De Nederlandse roeisport kan hier een belangrijke rol in spelen en biedt kansen voor nieuwe partners. Of denk aan de kansen voor het versnellen van de groei in coastal roeien. Dit is slechts een selectie, kansen te over die we niet kunnen laten liggen.
Concreet zijn de uitgangspunten van de Commissie Marketing & Partnerships:
De Commissie Marketing & Partnerships opereert met een mate van zelfstandigheid binnen de kaders van het commerciële beleid van de KNRB, waarmee we een versterking van het bereik in de maatschappij creëren.
Ben je bereidt een paar uurtjes per week te besteden aan het inzetten van je competenties en netwerk om duurzame groei te realiseren in de roeisport samen met de huidige commissieleden Thomas Disseldorp, Arold de Vries, Evert Haverkamp en Leofwin Visman? Reageer dan op deze vacature.
We zoeken op dit moment bij voorkeur personen die nog actief zijn binnen een studentenroeivereniging en die ervaring en affiniteit hebben met commercie of marketing.
Geïnteresseerden kunnen zich met een korte introductie en motivatie aanmelden bij Erwin Prins (Marketing en Partnerships) [email protected]. Voor vragen en meer informatie over het werk van de commissie kun je contact opnemen met Hielko van der Molen: [email protected].