roeien.nl knrb.nl KNRB store
Mijn RoeienMijn Vereniging
Kennisplein Bestuur en organisatieLedenadministratie

Veelgestelde vragen 'Mijn vereniging'

Op deze pagina vind je de veelgestelde vragen voor verenigingen over het KNRB platform. Als je een vraag hebt die niet tussen de veelgestelde vragen staat kun je contact opnemen met [email protected]. De veelgestelde vragen worden bijgewerkt n.a.v. de vragen die we ontvangen.

Inloggen in ‘Mijn vereniging’

Hoe maak ik een extra gebruiker aan voor Mijn Vereniging?

Je kunt een extra account aanmaken voor vrijwilligers van jouw vereniging door onder het kopje “Leden” op “Beheer gebruikers” te klikken. Hier kun je een gebruiker toevoegen door op de knop “gebruiker toevoegen” te klikken. In het pop-up scherm vul je alle gegevens in en tevens zet je een vinkje bij “Active“. Vervolgens klik je op opslaan.

Je moet dan nog een bevestigingsmail sturen, zodat de nieuwe gebruiker zijn account kan instellen. Dit doe je door in de gebruikerslijst bij de gebruiker op “Acties” te klikken en dan op “Stuur bevestigingsmail“.

Je kunt in de gebruikerslijst ook  gebruikers blokkeren (door bij de gegevens van de gebruiker het vinkje “Active” uit te schakelen) en de 2 factor authenticatie opnieuw instellen  (bij “Acties” en dan “Reset 2FA“) bij bijvoorbeeld een bestuurswissel.

Het lukt niet om in te loggen in Mijn Vereniging. Wat moet ik doen?

Mijn Vereniging werkt optimaal in de laatste versies van Google Chrome, Microsoft Edge, Safari en Mozilla Firefox. Let op: Internet Explorer daarentegen wordt niet aangeraden, omdat deze verouderde webbrowser niet langer ondersteund wordt door Microsoft, waardoor sommige functies niet goed zouden kunnen werken. Mocht dit niet te oplossing zijn, stuur dan een mail naar [email protected].

Het lukt me niet om in te loggen met 2-factor authenticatie

Mijn Vereniging is beveiligd met 2-factor authenticatie, dit betekent dat je niet alleen je email en wachtwoord nodig hebt om in te loggen, maar dat er een extra beveiliging op zit.

Zodra je een wachtwoord hebt aangemaakt voor Mijn Vereniging, krijg je bij de volgende keer inloggen de melding dat je 2-factor authenticatie eenmalig moet installeren. Dit kan via e-mail of met een 2-factor authenticatie app via je mobiele telefoon.

E-mail:
Kies op het startscherm op verificatie via e-mail. Klik op “use my email for 2factor authentification”. Je krijgt dan elke volgende keer dat je inlogt een email binnen met een code die je moet invoeren na het invoeren van je gebruikersnaam en wachtwoord.

Telefoon:
1. Kies op het startscherm verificatie via smartphone. Volg vervolgens de volgende stappen:
2. Download een 2-factor authenticatie app, dit kan Microsoft Authenticator of Google Authenticator zijn. Deze apps zijn te installeren in de Apple of Google Play Store.
3. Kies op account toevoegen en vervolgens op overlig.
4. Scan vervolgens de QR code met je telefoon.
5. Er wordt een verificatie code gegenereerd en vul deze in.
6. De 2-factor authenticatie app is nu geïnstalleerd voor jouw login in Mijn Vereniging.
7. Je hebt de 2-factor authenticatie app telkens als je wilt inloggen nodig. De app genereert elke keer dat je wil inloggen een nieuw paswoord, dat je in moet vullen om te kunnen inloggen.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten, kan ik deze resetten?

Ga naar https://mijnvereniging.knrb.nl/ en klik onderaan op “Wachtwoord vergeten?” Je krijgt dan een e-mail op het adres waarop je account staat met een link waarmee je je wachtwoord opnieuw kunt instellen.

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen, hoe kan ik dit doen?

Als je bent ingelogd in Mijn Vereniging, klik dan rechts onderin op “Mijn details”. Hier kun je je wachtwoord wijzigen.

Ik heb meerdere malen mijn wachtwoord foutief ingevuld en nu is mijn account geblokkeerd

Er komt dan automatisch een tijdelijke blokkering op je account van 5 minuten.

Als je na die tijd weer probeert in te loggen, dan kun je het nogmaals proberen.
Mocht je je wachtwoord vergeten zijn, kijk dan bij “Wachtwoord vergeten” voor de uitleg.

Ik heb het account overgenomen van mijn voorganger, maar het lukt nu niet om in te loggen met 2 factor authenticatie

Je kunt één van je medebestuursleden die toegang hebben tot het platform vragen om de 2 factor authenticatie te resetten, zodat het opnieuw ingesteld kan worden.

Dit kunnen zij doen onder het kopje “Leden” en vervolgens “Beheer gebruikers“.
Mocht het niet lukken, dan kun je een e-mail sturen naar [email protected]

Gebruik van ‘Mijn vereniging’

Hoe zet ik de optie om leden hun gegevens zelf aan te laten passen in de Mijn Roeien omgeving aan/uit?

De optie voor het aanpassen van adresgegevens, e-mailadres en telefoonnummer in Mijn Roeien staat standaard uit.

Wil je dit dat je leden wel zelf hun gegevens kunnen aanpassen? Dan kun je deze optie in Mijn Vereniging bij “Club Details” aanzetten. Hier ga je naar toe door bij “Instellingen” op “Algemeen” te klikken. Klik vervolgens op wijzigen bij “Club details“. Zet dan het vinkje bij “Sta personen toe om persoonsgegevens te wijzigen” aan.

Nu kunnen je leden in Mijn Roeien zelf hun gegevens aanpassen. Als zij dit doen, wordt dit automatisch ook aangepast in je ledenadministratie in Mijn Vereniging. Naam, geslacht en geboortedatum kan alleen een vereniging aanpassen.

Let op: Als je als vereniging gebruik maakt van E-captain/All-united dan en is het te adviseren om deze optie uit te laten staan. Dit heeft te maken met de synchronisatie vanuit E-captain/All-United. Als je de optie wel zou toestaan, dan overschrijft E-captain/All-United deze gegevens namelijk weer op het moment dat er gesynchroniseerd wordt.

Hoe maak ik een selectie in de ledenlijst in Mijn Vereniging?

De ledenlijst is automatisch gefilterd op alle actieve leden binnen uw vereniging. Dit betekent alle leden met een actief KNRB lidmaatschap. Bovenaan de ledenlijst is een filter waarmee je heel handig personen kan filteren op verschillende zaken. Daarnaast kun je ook meerdere filters toevoegen door op het “+” teken te drukken.

Ik heb een aantal nieuwe leden toegevoegd in Mijn Vereniging. Ik zie ze alleen niet staan bij de actieve leden als ik hierop filter.

Als je nieuwe leden toevoegt, is het ook nodig om er een bondslidmaatschap aan te koppelen. Zolang je dit nog niet gedaan hebt, verschijnt het lid ook niet in de actieve ledenlijst. Je koppelt een bondslidmaatschap aan het lid, door bij lidmaatschap details op “acties” te klikken en vervolgens op toevoegen.

Hoe meld ik een lid aan of af?

Nieuwe leden toevoegen kan door in de ledenlijst rechtsboven op “lid toevoegen” te drukken. Vul vervolgens alle velden in en druk vervolgens op “toevoegen”. Er wordt automatisch een bondsnummer gecreëerd. Als deze persoon in de afgelopen 2 jaar al eerder lid was van de KNRB, bijvoorbeeld bij een andere vereniging, dan krijgt hij/zij het oude bondsnummer.

Let op:  Zodra het lid is toegevoegd, moet er nog een KNRB lidmaatschap worden toegevoegd. Dit kan bij “lidmaatschap details” en kies dan de optie “toevoegen”. Kies het desbetreffende lidmaatschap met juiste startdatum. Zodra het lidmaatschap is toegevoegd wordt het lid uitgewisseld met de KNRB.

Als je een lid wil afmelden, dan zoek je het desbetreffende lid op in de ledenlijst. Vervolgens kun je in het profiel van het lid bij lidmaatschap details op “acties” en daarna “beëindigen” klikken.

FOYS (de ontwikkelaar van Mijn vereniging) werkt samen met de KNRB aan een manier waarop bulk upload voor verenigingen ook mogelijk is. Zodra dit kan, zal de KNRB de verenigingen hierover informeren. Tot die tijd (en ook voor in de toekomst) adviseren we om de ledenadministratie regelmatig bij te werken in Mijn Vereniging, zodat de meest recente ledenaantallen doorgevoerd zijn.

Ik heb per ongeluk een lid afgemeld. Kan ik dit weer ongedaan maken?

Als vereniging kun je dit zelf niet ongedaan maken. Hiervoor kun je contact opnemen met de ledenadministratie van de KNRB via [email protected].

Hoe vraag ik een wedstrijdlicentie (voorheen wedstrijdcontract) aan in Mijn Vereniging?

Zie hiervoor het kopje aanvragen wedstrijdlicenties op deze pagina.

Hoe wijzig ik de gegevens/bestuurders van mijn vereniging?

Onder “Instellingen” en dan “Algemeen” kun je de algemene gegevens van de vereniging en de bondscontactpersonen (rollen) bijwerken. Sommige gegevens (zoals de officiële naam) zijn niet te wijzigen door de vereniging.

Je kunt bijvoorbeeld een bondscontactpersoon aanpassen door op het “+-je” te drukken, onder het vakje ”rollen”. Je kunt hier een startdatum invullen en bij “selecteer leden” zoeken met een filter (klik op “heeft actief lidmaatschap”) op het desbetreffende lid. Vervolgens klik je op opslaan. Een functie beëindigen kan d.m.v. het invullen van een einddatum.

Mocht iemand een afwijkend e-mailadres hebben, dan het adres wat van het betreffende lid bekend is, dan kan die ook worden ingevuld (bijv. [email protected]).
Dit doe je door na toekenning van de rol op het potloodje te klikken. Vervolgens vink je “gebruik prive e-mail” uit. Nu kun je in het veld eronder een ander (“zakelijk”) e-mailadres toevoegen. Dit mailadres zal gebruikt worden het toesturen van relevantie informatie vanuit de KNRB naar de bestuurders.

Kan ik ook het verenigingsnummer van een lid invullen in Mijn Vereniging?

Ja, dit kan. Dit kun je doen door naar het profiel van het lid te gaan en vervolgens bij persoonsgegevens op “acties” en “beheer opties” te klikken.
Hier kun je het verenigingsnummer van het lid invullen.

NB: Je hoeft deze informatie niet in te vullen voor de KNRB. Deze optie is voor eigen gebruik.

Wij maken gebruik van AllUnited of E-Captain, moet ik dan in Mijn Verenigingwerken?

Maak je gebruik van de ledenadministratie software van AllUnited of E-Captain, dan verandert er in principe niets. Er zijn koppelingen gebouwd waardoor mutaties automatisch verwerkt worden in Mijn Vereniging (let op: maak wel gebruik van de knop om te synchroniseren met de KNRB). Het is wel mogelijk om direct in Mijn Vereniging in te loggen om bijvoorbeeld de gegevens van je vereniging en leden te raadplegen in Mijn Vereniging.

Wat zijn de kosten van Mijn Vereniging?

De basisversie van het KNRB platform – Mijn Vereniging wordt gratis beschikbaar gesteld door de KNRB voor alle verenigingen. De uitgebreide functionaliteiten van KNRB Club wordt door FOYS (de ontwikkelaar van het platform) aangeboden voor €2,50/lid/jaar ex. BTW. Er geldt hierbij een proefperiode van een maand. De bond heeft afspraken gemaakt met FOYS om kostenstijging met meer dan inflatie te voorkomen zodat de verenigingen niet voor verrassingen komen te staan.
Mocht je als vereniging geïnteresseerd zijn in de mogelijkheden van het uitgebreide pakket KNRB Club, dan kun je rechtstreeks contact opnemen met FOYS via [email protected].

Welke informatie ziet de KNRB?

De KNRB heeft haar eigen login binnen Mijn Vereniging, en ziet die informatie van de verenigingen waarvan is afgesproken dat ze die mogen zien. Daar is niets in veranderd t.o.v. het vorige platform.

Moet ik een verwerkingsovereenkomst sluiten?

In opdracht van de KNRB is Focus On Your Sport B.V. (FOYS) de ontwikkelaar van het KNRB platform en hiermee ook de verwerker van de KNRB gegevens. De KNRB heeft zelf afspraken gemaakt over het gebruik van gegevens met verenigingen. Voor het gebruik van het platform is het voor jou als vereniging niet nodig om een extra verwerkingsovereenkomst te sluiten. Als je besluit om als vereniging gebruik te maken van KNRB Club, dan sluit de vereniging een verwerkersovereenkomst af met FOYS.

Hoe lang bewaart de KNRB gegevens van afgemelde leden?

Gegevens van leden die zijn afgemeld worden conform de nieuwe privacy wet bewaard, dit is maximaal 2 jaar.

Wedstijdlicentie (W-licentie)

Hoe kan ik voor mijn leden een wedstrijdlicentie aanvragen?

Je leden moeten zelf een wedstrijdlicentie aanvragen.
Je kunt je leden wel een uitnodiging sturen vanuit Mijn Vereniging om een wedstrijdlicentie aan te vragen. Dit doe je als volgt:

Is het de eerste keer dat je als vereniging de uitnodiging stuurt of heeft er een bestuurswissel plaatsgevonden? Volg dan stap 1 & 2. Anders kun je deze overslaan en starten bij stap 3.

  1. Bij “Communicatie” hebben we voor jouw vereniging een e-mail template klaargezet met de naam “Wedstrijdlicentie aanvragen”. Om bij dit template te komen klik je in Mijn Vereniging op het tabblad Communicatie en vervolgens op E-mail templates. Hier kun je het template “Wedstrijdlicentie aanvragen” aanklikken.
    Deze e-mail bevat de link naar “Mijn Roeien” en stuurt automatisch het lidnummer mee van een bepaald lid, zodat ze gelijk hun lidnummer weten om een account aan te maken.
  2. In dit template hoef je in de tekst alleen nog maar eenmalig de afzender aan te passen (hier staat nu het bestuur) en het e-mailadres aan te geven waar vanuit je de e-mail graag wil versturen. Dit kun je doen onderaan de pagina van het template bij “Verstuur e-mail” en “Naam afzender”. Klik vervolgens op opslaan.
  3. Ga vervolgens naar de ledenlijst. Vanuit de ledenlijst zoek je het lid/de leden op en selecteer je de desbetreffende leden. Vervolgens klik je rechts in beeld op het menu “Acties”. Hier kies je de optie “Stuur bericht”. Hoe je leden kunt selecteren vind je bij het kopje gebruik van Mijn Vereniging op deze pagina.
  4. Kies het e-mailtemplate “Wedstrijdlicentie aanvragen” en vink onderaan de optie “Stuur email” aan.
  5. Check of de juiste afzender onderaan het bericht staat bij de “Inhoud” en of de juiste afzender ingevuld staat bij “E-mail van verstuurder” en “Verstuurder naam“.
  6. Druk vervolgens op opslaan. Je krijgt dan een notificatie dat het bericht succesvol is opgeslagen. Het bericht is nu verstuurd.

Eén van mijn leden heeft geen e-mailadres. Hoe kan ik voor hem/haar een wedstrijdlicentie aanvragen?

Neem contact op met de ledenadministratie van de KNRB, door een e-mail te sturen naar [email protected].  Wij kijken graag mee hoe we dit kunnen oplossen.

Waar vind ik meer informatie over de wedstrijdlicentie?

Deze informatie is te vinden op de pagina wedstrijdreglementen.

Kan ik zien welke leden al een W-licentie hebben aangevraagd?

Ja, dit kan. Dit kun je doen door naar de ledenlijst te gaan, en bij “bond kwalificatie” te filteren op “W-licentie”. Ook kun je op het desbetreffende lid klikken en onder het kopje “licenties” zien of er een W-licentie actief is.

Kan ik ook zien welke leden nog géén W-licentie hebben en ze in één keer benaderen?

Ja, dat kan.

Dit kun je doen door naar de ledenlijst te gaan, en bij “bond kwalificatie” te filteren op “W-licentie”. Als je vervolgens het balkje voor “bond kwalificatie” uitzet (deze wordt dan grijs i.p.v. blauw), dan krijg je een lijst te zien met alle leden zonder W-licentie.
Vanuit deze lijst kun je al deze leden dan ook gemakkelijk selecteren en hen een mail sturen met het verzoek een W-licentie aan te vragen.

Een lid heeft al een wedstrijdcontract, moet hij/zij dan ook een W-licentie aanvragen?

Met de KNRB-statutenwijziging die op de AV van 23 juni 2020 is goedgekeurd, is het huidige wedstrijdcontract automatisch omgezet naar een wedstrijdlicentie (W-licentie). Een lid hoeft dus niet opnieuw een W-licentie aan te vragen.

De inhoud van de W-licentie verschilt niet met de inhoud van het wedstrijdcontract. Wanneer een verenigingslid bezwaar heeft tegen de nieuwe licentievoorwaarden en om die reden afstand wil doen van zijn/haar W-licentie, dan kan hij/zij dit kenbaar maken aan de ledenadministratie van de KNRB ([email protected]).

Als een lid lid is van meerdere verenigingen, moet hij/zij dan ook meerdere W-licenties aanvragen?

Nee, dat hoeft niet. Een W-licentie is persoonsgebonden en is geldig voor alle verenigingen.

Bulk upload / afmeld functie

Hoe kan ik leden importeren?

De bulk leden importfunctie kun je gebruiken om leden aan te melden, te wijzigen en af te melden. Hiervoor hebben we een import template voor je klaargezet in Mijn Vereniging die je kunt downloaden.

In de handleiding kun je lezen hoe de bulk upload werkt.

Belangrijk om te weten is dat als je gebruik maakt van de bulk upload de ledenlijst niet in zijn totaliteit overschreven wordt. Dit betekent dat  je opzeggingen ook moet doorvoeren middels een upload of handmatige aanpassing. Het is dan ook niet nodig om je hele ledenlijst opnieuw te uploaden. Het volstaat om alleen de leden met mutaties op te nemen (bv aanmelding, opzegging of adreswijziging).

Let op: het gebruik van de bulk upload vereist zorgvuldigheid bij het invoeren van de gegevens. Alle oude gegevens worden namelijk overschreven.

Het lukt me niet om het CSV template te scheiden in kolommen.

We hebben het template, met gescheiden kolommen, voor je op deze pagina gezet.

Je kunt het template hier downloaden. Let wel op dat je het bestand ook opslaat als CSV bestand en niet als Excel.

Moet ik de importfunctie altijd gebruiken?

De importfunctie is alleen bedoeld om een grote hoeveel leden aan te melden, te wijzigen en/of af te melden. Mocht je individuele leden willen toevoegen, wijzigen of afmelden, dan adviseren we om dat per individueel lid te doen in Mijn Vereniging. Zie hiervoor ook de uitleg “Gebruik van Mijn Vereniging”.

Het uploaden via de bulk upload lukt me niet.

Als je er met de handleiding niet uit komt om een upload te doen, dan kun je contact opnemen met de Helpdesk van FOYS – de ontwikkelaar van het KNRB platform via [email protected].

Facturatie

Hoe vaak moet ik mijn ledenadministratie bijwerken?

Conform artikel 26 van ons Huishoudelijk Reglement is het van belang om de registratie 2 maal per jaar te updaten.

“Deze registratie dient minimaal tweemaal per jaar te geschieden. Een keer in de eerste 4 weken van het nieuwe kalenderjaar (met peildatum 1 januari) en een keer in de laatste 4 weken van het verenigingsjaar van de betreffende lidvereniging. De geregistreerde gegevens dienen in digitale vorm te worden doorgegeven.”

Wij adviseren echter om de ledenadministratie regelmatig bij te werken, zodat het niet 2 keer per jaar enorm veel werk is.

Hoe pas ik het emailadres aan waarop we KNRB facturen willen ontvangen?

Dit kun je eenvoudig zelf wijzigen in Mijn Vereniging:

Zorg ervoor dat je bent ingelogd als Beheerder.
Onder de tab Contactgegevens staat een kop E-mailadressen. Klik op + E-mail toevoegen. Kies bij Type voor Factuur. Vul het gewenste emailadres in voor de facturen van de KNRB en klik op Opslaan.

Wanneer krijgen wij een factuur voor de bondscontributie?

Verenigingen krijgen 2 keer per jaar een factuur.
Eenmaal een voorschotnota in januari. Hier wordt gekeken naar de ledenaantallen op dat moment bij elke vereniging.

Een tweede factuur wordt gestuurd ca 2 weken na het aflopen van het boekjaar van de vereniging. Dit betreft een eindafrekening en hierbij wordt gekeken naar het verschil in het aantal leden in de voorschotnota en het aantal leden aan het einde van het jaar.

Tot wanneer kan ik mutaties doorvoeren voordat de factuur verstuurd wordt?

Voor de eindafrekening kunnen mutaties doorgevoerd worden tot en met de einddatum van het boekjaar van de vereniging. Hierna wordt het boekjaar afgesloten en de factuur opgesteld. De factuur zullen wij in de 2e week na het aflopen van het boekjaar opmaken en versturen.
Als jouw boekjaar op 31 december afloopt, dan kun jij opzeggingen dus nog verwerken tot en met 31 december.

Voor de voorschotnota kun je wijzigingen doorvoeren tot en met de 3e week van januari. Hierna stellen wij de facturen op.

Ik heb een opzegging gehad nadat mijn boekjaar is afgesloten. Kan ik deze nog verwerken?

Neem contact op met de ledenadministratie van de KNRB via [email protected].

Je kunt deze opzegging niet zelf verwerken, maar de KNRB kan dit bij uitzondering nog wel doen zo lang de definitieve ledenaantallen nog niet berekend zijn.

Draag ik ook bondscontributie af over een lid dat ook ergens anders lid is?

Een lid draagt maar één keer contributie af aan de KNRB. Dit wordt doorberekend aan de vereniging waar het lid als langste lid is.

Kan ik zien via welke vereniging een dubbel lid KNRB contributie afdraagt?

Je kunt een rapport uitdraaien van jouw leden, waarop aangegeven staat of zij contributie betalen via een andere vereniging.

Dit doe je als volgt:
Ga naar rapporten, lidmaatschappen en klik op: Check op dubbel lidmaatschap.
Je kunt hier een peildatum invullen en je kunt dan in de kolom “betaald via andere vereniging” zien of zij bondscontributie afdragen via een andere vereniging.

Tevens kun je, als je weet dat een lid bij meerdere verenigingen lid is, in het profiel van het lid zien bij welke vereniging hij/zij het langste lid is en dus bondscontributie afdraagt.
Dit doe je door op de knop “lidmaatschappen bij andere vereniging” te klikken. Er komt dan een pop-up waarbij je kunt zien waar en per wanneer het lid ook ergens anders lid is. Als er geen ander lidmaatschap bij staat, dan is het lid alleen lid bij jouw vereniging.

Tot wanneer is een lid junior lid bij de KNRB?

Een roeier behoort tot de categorie junioren tot en met 31 december van het jaar waarin hij de leeftijd van 18 jaar bereikt.

Inschrijfsysteem

Ik kan niet meer inloggen in https://inschrijven.knrb.nl

Vanaf 1 januari 2022 maken we gebruik van een nieuw KNRB-inschrijfsysteem in Mijn Vereniging.
Hiervoor heb je nieuwe login gegevens nodig. Dit kunnen de voorzitter en secretaris van jouw vereniging (die al toegang hebben tot Mijn Vereniging) voor jou aanmaken.

Hoe zij dit kunnen doen kun je lezen bij het kopje “Inloggen in Mijn Vereniging”.
Het is van belang dat zij jou de rol toekennen van “Inschrijven roeievenementen”.

Waarom is er een nieuw systeem voor het inschrijven?

Het systeem is helemaal opnieuw gebouwd en is toekomstbestendig. Vanaf dan is het niet meer alleen voor wedstrijden mogelijk om hiervan gebruik te maken maar voor alle roeievenementen, inclusief bijvoorbeeld toertochten. In de komende jaren gaan we hier steeds meer functionaliteit aan toevoegen.

Een ander voordeel is dat er een directe link is met de personenadministratie van de KNRB. Niet alleen is het mogelijk om goed te zien welke licenties er zijn, maar gaat het voor iedereen in de KNRB kalenders en op de persoonlijke “Mijn Roeien”-omgeving mogelijk zijn om te zien welke wedstrijden met welke resultaten gestart zijn. Ook de toekomstige inschrijvingen zijn te zien.

Daarnaast kunnen meer mensen de mogelijkheid kunnen krijgen om de inschrijvingen te realiseren.

Downloads

Downloaden Handleiding-bulk-upload-mijn-vereniging .pdf - 623 KB